sobota 15. dubna 2017

Minidortíčky

Tohle je skvělý příklad mohou, jak mohou vznikat dezerty. Obyčejně si to, co upeču vymýšlím sama. Jsou ale i dny, kdy s nápadem přijde někdo jiný. Buď tak, že se o něčem zmíní, a mě napadne to upéct nebo tzv. přímo, kdy přijde a řekne: "Mohla bys upéct tohle (doplňte si, na co máte zrovna chuť)", no a já jdu a upeču to, protože proč ne, že? Minidortíčky byly případem druhým. Mamka jednou ráno vstala a navrhla mi, že bych mohla upéct miniatury dortíků. A tak jsem je upekla.

Přivedla ji k tomu roláda, kterou jsem pekla den předtím pro taťku. To bylo taky super pečení! Tatínek slavil narozeniny a rozhodl se, že by mohl něčím sladkým obdarovat své kolegy. To by bylo všechno fajn, kdyby si na to však nevzpomněl asi 14 hodin předtím, než do práce šel. A podotýkám, že to znamená přibližně v 5 hodin odpoledne, neb do práce šel ráno, no a pro mě to znamenalo si docela máknout v kuchyni. Měl ještě takové myšlenky, že by něco koupil, ale to jsem mu razantně zamítla, a tak jsem se dala do přemýšlení, co rychlého a dobrého bych mohla upéct. Volba padla na vanilkovo-jahodovou roládu. A právě ta dovedla mamku na nápad s minidortíkami. Prý jí chutnal ten korpus a přemýšlela, jak ho přetransformovat a vznikl tenhle nápad. Kdy mě zná, tak ví, že jsem pro každou špatnost, obzvlášť týká-li se pečení, takže jsem souhlasila. 

Upřímně, pokud nemáte trpělivost, asi je ani nezkoušejte. Chuťově jsou sice velmi dobré, ale za chuťový zážitek tentokrát zaplatíte čase stráveným přípravou. Musí se totiž upéct, nechat vychladnout, vykrájet, naplnit krémem a ozdobit. Tahle to zní jednoduše, ale chvilku to trvá. Takže teď už dost řečí a jdeme na to.


Tipy na závěr:
  • Dělala jsem vanilkovo-jahodové a kakaovo-slanokaramelové.
  • Z každé příchuti bylo 20 kousků.
  • O počtu rozhoduje zvolený průměr kolečka. Mé dortíky měly asi 5 cm v průměru.
  • V případě, že se rozhodnete pouze pro jednu příchuť, použijte pouze polovinu množství ingrediencí na korpus i na krém.

Minidortíky

nachystejte si:

na korpus:
12 vajec
280 g krupicového cukru
160 g hladké mouky
3 lžíce kakaa (na kakaové minidortíky)

na  krém:
500 g másla
300 g moučkového cukru
2 vanilkové pudinky
600 ml mléka

dohotovení (kakaovo-karamelové minidortíky):

dohotovení (vanilkovo-jahodové minidortíky):
100 g jahod
50 - 100 g krupicového cukru
50 ml vody

1. Začneme korpusem. Žloutky vyšlehejte s polovinou cukru do světlé pěny. V jiné míse vyšlehejte bílky s druhou polovinou cukru do hladkého, lesklého a tuhého sněhu. Sníh postupně přimíchejte do žloutků. Nakonec zasypte prosátou moukou a velmi lehce promíchejte do hladkého těsta. Těsto rozdělte na dvě poloviny. Do jedné z nich lehce přimíchejte kakao. Vlijte do dvou připravených, pečícím papírem vyložených plechů. Rovnoměrně rozprostřete a pečte na 180°C asi 15 minut.

2. Vanilkový pudink uvařte v 600 ml mléka a nechte vychladnout do pokojové teploty. V míse utřete máslo s cukrem do hladké a světlé hmoty. Pak postupně přidávejte vychladlý pudink a šlehejte do hladka. Krém rozdělte na dvě části. Do jedné přidejte 3/4 slaného karamelu.

3. Jahody vložte do hrnce, zasypte cukrem a zalijte vodou. Na středním plameni zahřívejte, občas promíchejte a nechte probublávat. Když jahody změknou, rozšlehejte je tyčovým mixérem na kašičku. Opět položte na střední plamen a nechte redukovat do konzistence pyré. Nechte úplně vychladnout.

4. Do vychladlých korpusů vykrájejte pomocí vykrajovátka kolečka. Světlá kolečka slepte vanilkovým krémem zalitým jahodovým pyré. Tmavá kolečka spojte karamelovým krémem zalitým slaným karamelem. Slepená kolečka ozdobte krémem a zdobením či ovocem podle vlastní fantazie. Po dlouhé práci už jen vychutnávejte.





Žádné komentáře :

Okomentovat