středa 5. října 2016

Rybízovo-kokosové muffiny

První věc, která by Vás krom toho, proč Vás v poslední době nezatěžuji svými rádoby zajímavými poznatky, by jistě mohla být, proč proboha v říjnu píšu recept na rybízové muffiny, když rybíz už dávno není v sezoně. Odpověď je jednoduchá, tyhle muffiny bych rozhodně z čerstvého rybízu nedělala. Ne, že by to nešlo, to vůbec ne, klidně je udělejte v létě, až zase bude rybízu, co hrdlo ráčí, ale u nás to takhle asi nikdy nepůjde. Jakékoliv čerstvé ovoce u nás nemá šanci přežití. Položte přede mě a mé rodiče mísu jakéhokoliv ovoce a věřte, že během chvilky bude mísa prázdná. Jsme tak trochu ujetí na ovoce, no. Co se hned nezmrazí je nenávratně ztraceno. A tak jsem tyhle muffiny pekla z rybízu mraženého.


A víte co? Byly fakt moc dobré. I já jsem musela uznat, že se mi povedly. A to byly bez pšeničné mouky a bez mléka! A pozor!! Ani můj bratr nic nepoznal. Muhahaaa! To je vždy velké vítězství, jedná-li se  něco, jak on říká, zdravého. Tyhle muffiny byly opravdu krásně nadýchané, vláčné, jemné a ne moc sladké. Prostě fakt mňamózní. 

V receptu jsem použila takovéto kokosové mléko v plechovce. Fungovalo úplně ideálně. A pokud Vás zarazí, kolik druhů mouk jsem použila, tak nezoufejte, klidně je nějakým vhodným způsobem nahraďte nebo použijte klasickou polohrubou mouku. Takže teď už bez debat, jdeme na recept.

Rybízovo-kokosové muffiny

nachystejte si:

1 vejce
240 ml kokosového mléka
80 ml oleje
1 lžička vanilkového extraktu
160 g žitné mouky
50 g špaldové mouky
50 g pohankové mouky
100 g cukru
1 1/4 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
špetka soli
1 hrnek rybízu (čerstvého či mraženého)

1. Vejce, kokosové mléko, olej a vanilkový extrakt metličkou vyšlehejte do hladké tekuté hmoty.

2. V míse smíchejte všechny mouky, cukr, prášek do pečiva, sodu a sůl. Do suché směsi přidejte rybíz a zamíchejte tak, aby byl rybíz pokrytý moukou.

3. Tekutou směs nalijte do směsi suché a míchejte. Vzniklým těstem naplňte připravené košíčky na muffiny asi do dvou třetin. Pečte na 190°C, 15 - 20 minut. Pro kontrolu upečení použijte dřevěnou špejli, Těsto by se na ni nemělo lepit.

Žádné komentáře :

Okomentovat