sobota 5. března 2016

Čokoládová pasta (mňamózní a zdravější)

To jsem tak jednou opět hledala inspiraci u drahého Jamieho...Vlastně jsem ani nešla za něčím konkrétním, prostě jsem potřebovala lehké nakopnutí s přídavkem inspirace. A povedlo se. Do oka mi tentokrát padla veganská čokoládová pasta, jejíž tajnou ingrediencí je...chvíle napětí....ještě jedna chvíle napětí...tofu!! Doufám, že, patříte-li k nepřátelům této suroviny, jste se moc nevyděsili, protože by to byla opravdu škoda. Já osobně používám tofu docela často. Ani nevím, jestli ho používám správně, ale nějak mi přirostlo k srdci, obzvlášť v poslední době, kdy mě nějak opustilo téměř všechno "masové" smýšlení. To znamená, že když mám chuť na něco hutnějšího, do čeho by masožravec dal právě maso, dám tam místo masa tofu. Samozřejmě, vařím-li pro své blízké, tohle mi neprochází, takže dělám výjimky, ale sama s tofu nemám problémy. Chce to jen trochu otevřené mysli a chuti experimentovat.


Každopádně, zpět k tomu, oč tu dnes běží - čokoládová pasta z tofu. Chvilku jsem to taky nechápala, ale nakonec jsem se rozhodla dát tomu šanci. Nepoužila jsem úplně recept od Jamieho, lehce jsem ho pozměnila, neboť jsem se nedokázala smířit s celou lahvičkou javorového sirupu nalitou do už tak docela sladké čokolády. Mimo javorového sirupu jsem vynechala pár dalších věcí, na které jsem prostě jenom neměla chuť. A tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu - k výsledku.


Výsledek byl plný překvapení a radosti. Tato pasta není úplně lehounká a nadýchaná, ale přesto jí tofu dává velmi zvláštní a unikátní strukturu, která mě osobně příjemně překvapila. Chuť čokolády nebyla extrémně výrazná, spíš taková jemná, což může být výhoda, pokud jste s výraznou chutí čokolády bojovali u normální čokoládové pěny. Skořice se naopak i přesto, že jí nebylo mnoho, projevila docela výrazně, ale chuti to nevadilo. Celkově se onen gurmánský zážitek popisuje docela špatně, možná mi trochu (nebo více) připomínala čokoládový termix. Je potřeba pastu vyzkoušet, nedá se nic dělat. :D

K dohotovení jsem použila do dvou ze čtyř skleniček použila slaný karamel, který mi ještě zbyl v lednici a myslím, že k pěně z čokolády se skvěle hodil.

Čokoládová pasta z tofu

nachystejte si:
130 g čokolády (mléčné nebo hořké)
360 g neochuceného tofu
150 ml vlažné vody
1 lžička vanilkového extraktu
špetku soli
1/2 lžičky skořice
3 lžíce kakaa
3 lžíce třtinového cukru

1. Čokoládu rozpustíme na vodní lázni.

2. Tofu vložíme do suché a čisté utěrky a vymačkáme z něj vodu. Vložíme do kuchyňského robotu a přidáme vodu, vanilku, sůl, skořici, kakaa a cukr. Rozmixujeme do hutné, celistvé, krémové hmoty. Chce to trochu trpělivosti. Mně to rvalo asi 4 minuty.

3. Do směsi z tofu přidáme rozpuštěnou čokoládu a opět mixujeme dokud se nespojí dohromady. Hotovou pastou plníme menší skleničky nebo mističky a dozdobíme podle fantazie.


VŠECHNY RECEPTY NALEZNETE ZDE :)

Žádné komentáře :

Okomentovat