čtvrtek 25. února 2016

Restaurant Day očima mě a (hlavně) mého mňamózního já

Taak a je to za námi.A dovolím si tvrdit, že velmi úspěšně. Já jsem tedy byla ze své první účasti na Restaurant Day úplně nadšená. Už když jsem o této akci slyšela poprvé, což bylo někdy před rokem, celý její koncept mě opravdu nadchnul. Ale jak už to tak (obzvlášť u mě) bývá, neměla jsem odvahu jít a prodat své kuchařské (respektive pekařské) umění, a tak jsem se nehlásila. Až nyní. Měla jsem totiž mnohem více času, takže jsem si řekla, že to prostě zkusím. Nemám co ztratit, tak proč ne. A stálo to za to. Určitě by do toho měl jít každý, kdo jen trochu uvažuje o tom, že by mohl, ať už něčím tradičním nebo nějakou extra specialitkou, inspirovat další lidi, protože to za to opravdu stojí.

Já osobně jsem se tedy zúčastnila Restaurant Day v Novém Jičíně. Pakliže Vám toto město nic neříká, tak vězte, že je to relativně malé město na Moravě, oplývající mnoha, bohužel opomíjenými, krásami. Vzhledem k tomu, že se nejedná o velkoměsto, nesmíte čekat, že akce tohoto typu bude probíhat v nějakém honosném a extra velkém měřítku. Navíc, mně osobně přijde, že čím menší město, tím více právě takových lidí jako jsem já, kteří mají obavy z neúspěchu nebo jiných malicherností, a proto se ani neodváží prezentovat se. Na druhou stranu, i toto, řekněme, komornější provedení Restaurant Day má své kouzlo. Je útulnější a má takovou milou a přátelskou atmosféru. Opravdu. Navíc si pořadatelky daly opravdu záležet, a tak samotné prostory, v nichž se Restaurant Day odehrával, celou atmosféru ještě více dokreslily.



A teď k té sobečtější stránce věci - mé výtvory. 

Jak už jsem kdysi popisovala v mém lehce odrazujícím článku o domácím lístkovém těstě, celý proces toho, jak vymýšlím všechny nové věci probíhá v několika krocích. A jinak tomu nebylo ai tentokrát. Když už jsem se tedy nahlásila jako "restauratér", bylo nasnadě vymyslet si nějaké to menu. Vymyslela jsem si asi pět druhů cupcaků a nějaké tři druhy sušenek. Ale samozřejmě beze změn by to nešlo, takže než jsem se dopracovala k tomu, co jsem nakonec opravdu upekla, všechno jsem změnila bez přehánění minimálně pětkrát, a další změny jsem přidala ještě během pečení, protože hold ne vše se vydaří a ne vše se mi nakonec líbí tak, jak se mi to líbilo v hlavě. Ale nakonec si myslím, že jsem nemohla zvolit lepší příchutě, protože na své si přišel jak čokoholik, tak milovník ovoce.

Připravila jsem toto:

Čokoládové cupcaky s moka krémem
Čokoládové cookies
a

Citronové s borůvkovým krémem

Vanilkové s malinovým mascarpone

Vlevo slaný karamel, vpravo moka cupcaky

A úspěch byl převeliký. Akce začala v 11 a ve 12 už jsem měla na prodej pár posledních sušenek. A protože mi mnoho lidí cupcaky opravdu chválilo, tak mám v plánu Vás neochudit o recepty na ně, abyste jimi mohli také potěšit, protože jsem se znovu utvrdila v tom, že je to překrásný pocit, když vidíte, jak chutnají Vaše výtvory jak Vašim blízkým, tak i lidem, které jste viděli poprvé v životě.

A co jsem si tedy odnesla z Restaurant Day? Krom obohacení o chuť výborného hovězího na víně, guacamole s tuňákem, minimazanců a dvou domácích limonád (na víc bohužel nezbyl čas), skvělý pocit ze sebe sama (což jsem teď tak nějak potřebovala), ještě větší chuť zkoušet další pečící kreace a jistotu, že příště jdu do toho znovu.

A nakonec menší fotoreportáž, abyste viděli, co vše bylo možno ochutnat. Děkuji COWO NOVO -prostor pro spolupráci a všem fotografům na RD za fotografie :)

Na cheescake jsem se chystala, ale nakonec se po něm tak zaprášilo, že jsem ho nestihla :D
Domácí limči a marmelády
Další skvělý nápad - "tabule chvály" pro návštěvníky :)
Guacamole překvapilo a potěšilo



A co Vy? Navštívili jste nějaký Restaurant Day ve svém okolí? Líbil se Vám? Ochutnali jste něco nového, překvapivého a delikátního?

Žádné komentáře :

Okomentovat