úterý 1. prosince 2015

Vánoce!! Pomerančové madlenky

S madlenkami se tak trochu roztrhl pytel. Je to, alespoň pro mě, trochu smutné, protože na sdílení tohohle receptu se chystám už opravdu dlouho. A nakonec ho přidávám teď, když o nich píše tolik lidí. Ale nevěšme hlavu, stejně se chci podělit i o svou zkušenost.


O madlenkách už jsem jednou psala a vynachválila jsem je snad až do nebe. A na mém názoru se nic nezměnilo. Svým způsobem je to něco klasického, ale přitom jsou chuťově takové neobvyklé. Můžete v nich krásně cítit lehkou kyselost pomeranče a nádech hořkosti z pomerančové kůry, což se krásně snoubí s jejich nadýchanou lehkostí. Jejich chuť je jako celek docela neobvyklá, ale i proto byste je měli vyzkoušet. Navíc teď před Vánoci se budou hodit jako předskokani vánočního cukroví.

Formičky na madlenky jsou vlastně klasické formičky na vánoční pracny, ale pokud je nevlastníte, vůbec to neznamená, že byste se o tu slastnou záležitost v podobě madlenek měli nechat ochudit. Stačí lehce zaimprovizovat a použít třeba formičky na muffiny, stejně jako já (mám sice i madlenkové formičky, ale dávka těsta byla větší, tudíž jsem potřebovala ještě nějaké jiné). jen je naplníte asi tak do osminy výšky. 


Pomerančové madlenky

nachystejte si:
2 vejce
100 g krystalového cukru
100 g hladké mouky
špetku soli
kůru z jednoho pomeranče
šťávu z půlky pomeranče
1/2 prášku do pečiva
100 g  rozpuštěného másla

1. Vejce vyšlehejte s cukrem do pěny. Přidejte pomerančovou kůru a šťávu, špetku soli a mouku s práškem do pečiva a opět prošlehejte. Nakonec přidejte rozpuštěné máslo a opět promíchejte.

2. Těsto dejte asi na hodinu do lednice. Poté naplňte formičky asi do tří čtvrtin. Pečte na 190°C 5 minut, pak ztlumte na 150°C a pečte dalších 5-10 minut, dokud nebudou madlenky zlatavé. 



Všechny recepty naleznete zde :)

Žádné komentáře :

Okomentovat