sobota 19. září 2015

Květinový kruh k osmdesátinám

Další květinový dort!! Joo, tohle mě fakt baví. Úplně se na těch kytkách dokážu vyřádit. A ačkoliv to občas není úplně jednoduché a je to pěkně titěrná práce, je to prostě úplně super. Já vím, že se opakuji, ale nemůžu si pomoct. Tohle mě opravdu velmi baví. 


Tento dort byl určen na oslavu osmdesátých narozenin babičky mé kamarádky. Měl být ořechový s čokoládovou náplní, s kytičkami a číslicí 80. Ale nebyla bych to já, kdybych se nějakým způsobem nedostala do potíží. A ani tento dort nebyl výjimkou. Poprvé jsem dělala ořechový korpus. Je to sice klasika, ale mnoho lidí ořechové dorty nemá rádo. Upřímně, já se jim ani moc nedivím. Myslím si, že je mají stejně jako já spojené s těmi klasickými těžkými dorty s máslovým krémem, obalenými mletými ořechy a politými čokoládou. A nevím, jak Vám, ale mně osobně nikdy moc nechutnaly. Ale oslavenkyně si tentokrát tuhle příchuť přála, a tak jsem jí chtěla vyhovět. Jenže se stalo to, že se mi první pokus o ořechový korpus zcela rozpadl. No jo, nebylo to zas tak jednoduché, jak jsem myslela. A tak jsem se poradila s našimi starými kuchařkami a našla si recept přímo na ořechový dort. Po hoodně dlouhé době jsem se řídila přesně postupem napsaným v knize. A výsledek byl podle mě nadmíru uspokojující. Alespoň konzistencí, chuť nevím, neboť jsem ho nechutnala. Každopádně jsem byla ráda, že jsem tentokrát začala péct o něco dříve a stihla tedy i opravný pokus.


A pak už jsem se mohla konečně vrhnout do vymýšlení květinové dekorace. Ze začátku jsem fakt dlouho tápala jakou barvu zvolit, ale nakonec jsem se rozhodla pro kombinaci fialové a krémové. A myslím, že jsem udělala dobře. Vytvořila jsem spoustu květin. Ty nejmenší byly docela zapeklité, protože jsem si vymyslela, že do nich nalepím asi nejmenší kuličky na světě, což nebylo zrovna jednoduché, ale myslím, že právě tenhle detail dotvořil celý efekt. Číslici jsem natřela práškovou barvou, aby se hezky třpytila a tadááá! S výsledkem jsem byla spokojená. A doufám, že oslavenkyně a její rodina taktéž.  


Všechny dorty naleznete zde.

4 komentáře :

  1. Tak ten se tedy povedl! :) Srdečně zvu tebe i všechny tvé čtenářky ke mně na blog. Mimo jiné na giveaway o filtrační konvici Brita se třemi náplněmi a dvě vstupenky na veletrh ForGastro & Hotel. :)
    Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu i za pozvání. Ráda se podívám ;)

      Vymazat