sobota 22. srpna 2015

Puntíkovaná roláda

To si tak jednou přijdete večer domů po skvěle stráveném odpoledni a na kuchyňské lince objevíte mísu plnou červeného rybízu. No není to paráda? No jistě, samozřejmě, že je. Když jsem to zpozorovala, hned jsem věděla, že musím něco rybízového vytvořit. A tak jsem začala přemýšlet. Obyčejní lidé tráví večery sledováním televize nebo užíváním si někde venku s přáteli, ale já ne. Já raději strávím několik hodin hledáním inspirace pro pečení. Jo jo, to jsem hold celá já. :D


Musím se Vám přiznat, že nemám moc ráda takové ty klasické české ovocné buchty, kdy máte jen piškotový základ posypaný ovocem a to celé upečené. Tak nějak jsem téhle klasice nikdy nepřišla na chuť. A tak jsem začala přemýšlet, co s rybízem provedu. Přes muffiny, cupcaky a tartaletky jsem nakonec dospěla k závěru, že už jsem dlouho nepekla nějakou roládičku. A úplně mě nadchl nápad vzorované rolády. Chtěla jsem ji zkusit už hodně, hodně dávno a teď přišla ta správná příležitost. Ne, že by byla něčím speciální, ale prostě jsem se rozhodla, že ji zrovna dnes upeču.

No není to krásné??
Bylo to první takové popečeníčko, takže jsem se nechtěla pouštět do ničeho extra složitého, a rozhodla jsem se pro obyčejné, avšak přesto skvělé puntíky. A pak mi navíc došlo, že červené puntíky budou hezky korespondovat s červeným rybízem, který jsem chtěla použít. Nakonec tedy vznikla puntíkovaná kakaová roláda plněná klasickou šlehačkou s extra rybízem. A byla super. Chutě se skvěle doplňovaly. Sladší korpus, šlehačka a do toho nakyslý rybíz. Nevím, jak vy, ale já mám fakt ráda, když dáte dohromady rozličné chutě, které se ve finále skvěle doplňují. To už jste nicméně mohli zpozorovat v mém nadšení pro sůl na čokoládových mňamkách.


Nakonec opět pár mých tipů:
  • Vzor si můžete vytisknout nebo tvořit od ruky. Já jsem si pomohla obyčejným čtverečkovaným papírem, abych měla puntíky alespoň trošku systematizované.
  • Před pečením si uvědomte, že plech s puntíky budete dávat do mrazáku, takže by měl být takových rozměrů, aby se Vám do mrazáku vlezl. 
  • Pakliže nemáte po ruce potravinářské barvivo, nevadí, jednoduše nechte těsto na puntíky neobarvené. 
  • Já osobně jsem šlehačku nedoslazovala, ale máte-li rádi sladší chuti, jistě se nebojte přidat cukr.



Kakaová roláda s puntíky

nachystejte si:

těsto na  puntíky:
1 bílek
30 g cukru
40 g hladké mouky
20 g másla
červené potravinářské barvivo

korpus:
4 vejce
1/2 hrnku krystalového cukru
60 g másla (rozpuštěného)
1/2 hrnku hladké mouky
1/4 hrnku kakaa

na dohotovení:
2 kelímky smetany ke šlehání
červený rybíz 

1. Puntíkové těsto: V menší misce vyšlehejte bílek s cukrem. Přidejte mouku a máslo a vyšlehejte do hladkého těsta. Nakonec přidejte trošku barviva, až dosáhnete požadovaného odstínu. Plech vyložte pečícím papírem. Zdobící sáček naplňte červeným těstem a na pečícím papíru tvořte puntíky. Plech pak dejte do mrazáku, aby puntíky řádně ztuhly.

2. Ve větší míse vyšlehejte bílky s polovinou cukru do lesklé a hladké hmoty. V jiné míse vyšlehejte žloutky s druhou polovinou cukru do světlé pěny. Do žloutků lehce přimíchejte sněhovou hmotu.

3. Smíchejte mouku s kakaem. Do vaječné hmoty přidejte ve dvou dávkách mouku s kakaem a rozpuštěné (ale ne horké!) máslo. Míchejte lehce a opatrně, než vznikne krásně nadýchané a jemné těsto.

4. Z mrazáku vyndejte plech s puntíky a nalijte na něj kakaové těsto. Rozetřete a uhlaďte. Pečte na 180°C asi 12 minut. Je-li těsto správně upečené, nesmí se lepit na dřevěnou špejli.

5. Upečený korpus překlopte na další kus pečícího papíru. Sundejte z něj pečící papír, na kterém se korpus pekl a překryjte čistým kusem pečícího papíru. Obraťte tak, aby puntíky byly na pracovní desce a srolujte i s oběma papíry. Takto srolované těsto nechte zcela vychladnout.

6. Vyšlehejte smetanu na šlehání. Vychladlý korpus rozbalte a ze strany bez puntíků sundejte pečící papír. Tuto stranu potřete šlehačkou a posypte podle libosti rybízem. Opatrně srolujte. Při rolování postupně sundávejte i druhý kus pečícího papíru.

1. "puntíkový" pečící papír

2. upečený puntíkový korpus

3. s náplní

¨
4. grand finale















































Více receptů zde :)

3 komentáře :

  1. Geniální! A krásné na pohled! Puntíky jsou nej :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé :) děkuji, taky miluju puntíky

      Vymazat
    2. Není za co ;) Tu roládu si rozhodně vyzkouším! :3

      Vymazat