úterý 4. srpna 2015

Pohankové palačinky

Pamatujete na domácí nutellu? Já jsem po jejím vytvoření byla fakt nadšená, a tak jsem se jednoho dne po její výrobě vzbudila a dostala chuť vytvořit si snídani s něčím, co ji bude obsahovat. Nejjednodušší mi v tu chvíli přišly palačinky. Ale jak jsem se už párkrát zmiňovala, ráda si vařím tak trošku zdravějším způsobem, který zahrnuje co největší vynechání pšeničné mouky. Jasně, zní to jako hloupý vtip, přihlédneme-li k tomu, že tenhle blog je hlavně a především o pečení a to povětšinou právě z pšeničné mouky, ale já to taky neberu úplně striktně. A navíc, nikdo netvrdí, že sním všechno, co napeču. :)


Tahle snídaně tedy byla jenom pro mě (jak sobecké...), a tak jsem si ji mohla dovolit udělat podle sebe. Chtěla jsem vyzkoušet pohanovou mouku, kterou jsem si před nedávnem koupila. Už předtím jsem dělala palačinky z žitné, špaldové a rýžové mouky, ale tyto (tedy až na žitnou) mají samy o sobě dost výraznou chuť, což mně osobně nevadilo, ale nikdo další to zas tak moc neocenil. Takže pro tentokrát jsem se rozhodla, že pohankovou mouku první vyzkouším na sobě (to zní dost děsivě :D ). A musím uznat, že jsem byla velmi mile překvapená. Její chuť nebyla vůbec výrazná. Myslím, že nic netušící člověk by vůbec nepoznal rozdíl od klasických pšeničných palačinek. Bylo to dost překvaivé, protože pohanka jako taková mi přijde docela dost výrazná, a já jsem se trošku obávala, že se to projeví i na její "moučné" variantě. Ale i já se občas mýlím. :D


A na závěr si dovolím připsat pár svých tipů. Tato dávka těsta by měla stačit asi na 7 palačinek. Samozřejmě záleží na množství těsta, které použijete na jednotlivé palačinky. Tento typ těsta neobsahuje mnoho cukru, ale za předpokladu, že si hotové palačinky namažete marmeládou nebo nutellou (nebo prostě čímkoliv sladkým) to není vůbec na škodu. Pakliže jíte palačinky suché, jednoduše přidejte při přípravě do těsta cukr podle chuti. Já osobně miluju palačinky smažené na trošce másla, ale samozřejmě můžete zvolit jakýkoliv jiný tuk. Ovšem, máslo, to je prostě slast. :)

Pohankové palačinky

nachystejte si:
130 g pohankové mouky
špetku soli
25 g cukru
2 vejce
300 ml mléka
máslo na smažení

1. Vyšlehejte vejce s cukrem do pěny. Přidejte mléko a opět prošlehejte. Přidejte mouku a sůl a vyšlehejte hladké, tekuté těsto.

2. Na pánvi rozpusťte trochu másla. Z těsta usmažte palačinky tak, aby byly na obou stranách hezky zlatavé. Podávejte s čímkoliv, co Vás napadne a vychutnávejte.

Více receptů zde :)


Žádné komentáře :

Okomentovat