sobota 1. srpna 2015

Oggy a škodíci ("švábi" - pro starší generace)

Myslím, že tenhle animovaný seriál zná snad úplně každý. A to "každý" myslím fakt doslova, protože jak jinak si vysvětlit to, že když jsem vytvářela postavičky na tenhle dort, přišla ke mně babička a říká: "To jsou ti skřeti, co jsou ráno na Primě!" V tu chvíli jsem nevěděla, co jí na to říct, a tak jsem se jen začala smát. Ale taky mě to dost potěšilo. Alespoň jsem měla důkaz toho, že jde poznat, oč jsem se snažila. A to jistě každý, kdo se zrovna nevěnuje nějaké extra abstrakci, uzná.



Ale tenhle dort mě taky donutil uvažovat o naprosto zásadní věci - jak ho pojmenovat. Totiž, abyste rozuměli, za mých mladých let (které jsem myslela, že nebyly zas tak dávno, ale s ohledem na tento problém jsem byla nucena uvědomit si opak), když dávali tenhle pořad, jmenoval se "Oggy a švábi", ale teď jsem s mírným znepokojením zjistila, že nějakým záhadným způsobem došlo k přejmenování, a už se v naší krásné mateřštině název překládá jako "Oggy a škodící". Ale uznejte, to je blbost. Přeložíme-li totiž originální název "Oggy and the cockroaches", zjistíme, že se opravdu jedná o švábi. Navíc, kdo proboha dokázal vymyslet takové slovo jako je "škodíci"??


PS: Možná se budete divit, ale největší problémy se rozhodla dělat ta hloupá modrá kočka, která se rozhodla, že nos, který jsem na ni tak pracně lepila nejrůznějšími (jedlými) způsoby, prostě nechce. 

PPS: Nezapomeňte mrknout do galerie a připomenout si všechny moje dorty, protože letos jsem jich zatím nijak moc nenapekla.





Žádné komentáře :

Okomentovat