neděle 30. srpna 2015

Homemade Oreo

Tak na začátek - věděli jste, že existuje asi tak miliarda různých příchutí Oreo sušenek, mezi nimiž nechybí takové skvosty jako cheesburger, ramen nebo meloun?? (Dobře, meloun možná zní normláně, ale představte si Oreo sušenku s melounovou náplní. Nevím, jak Vy, ale já bych to asi moc nedocenila.) Mou maličkost toto zjištění překvapilo. Respektive to, že je mnoho příchutí, které u nás nemáte žádnou šanci sehnat jsem věděla, ale že budou až tak šílené, to mě překvapilo.


Pro většinu z nás ale budou Oreo sušenky navždy ty klasické, extra kakaové s bílou, převelice sladkou náplní. Asi Vás už nepřekvapí, že jsem jejich podstatu nikdy moc nepochopila. Jasně, jsou dobré, ale našla bych desítky mnohem lepších sušenek anebo sušenek, které jsou postaveny na úplně stejném principu, ale jsou asi tak pětkrát levnější a chutnější. Ale nebyla bych to já, kdybych si nenašla nějaké východisko z toho, že mi něco zrovna nepřirostlo k srdci ve své originální podobě. A tak jsem se rozhodla, že si Oreo sušenky upeču doma. 


A světe div se, domácí varianta nepřipadala mnohem lepší jen mě, ale snad každému, kdo je ochutnal a recept se pomalu ale jistě stal žádaným. Je to úplně jednoduché, skoro rychlé (ironii tohoto spojení si nepřipouštějte a jistě pochopíte) a úplně mňamózní. V závěru sice nejsou křupavé a tvrdé tak jako originální Orea, spíše měkčí a jemnější, ale to vůbec není na škodu. Teď nechci, aby to vypadalo, že jsem opět zaujatá vůči nějakému všeobecně populárnímu jevu. To ne. Když mám příležitost, klidně si takovou originální Oreo sušenku dám. A opět se přesvědčím, že to není tak geniální, jak jsem si kdysi před jejich ochutnáním myslela. Jenom bych chtěla, aby si více lidí uvědomilo, že to domácí je vždycky (nebo aspoň většinou) mnohem lepší. Stačí chtít. Navíc, když zkusíte něco nového, rozšíříte si své chuťové vnímání a můžete to pak všechno srovnávat. Super, že? :D


Tenhle recept je opravdu jednoduchý. Krém můžete použít úplně jakýkoliv. Já jsem tady použila takový docela pseudokrém, který se Vám může zdát poněkud tekutý, ale tím, že se sušenky nechávají uležet, se krásně nasákne do sušenek a zformuje.

A mimochodem, pokud je nesníte jen tak a máte zrovna náladu experimentovat či tvořit, můžete tyhle boží sušenky užít například jako skvělý základ pro dort. Třeba Vás inspiruje tenhle. :)

Domácí Oreo sušenky

nachystejte si:
1 1/4 hrnku polohrubé mouky
1/2 hrnku kakaa
1 lžičku jedlé sody
1/4 lžičky prášku do pečiva
špetku soli
1 hrnek cukru
100 g másla
1 vejce

krém:
1 pomazánkové máslo
asi 50 g cukru (lépe podle chuti)

1. Na vál prosejte všechny suché ingredience. Přidejte vejce a na kostky nakrájené máslo. Rukama zpracujte v měkké těsto. Může to trvat delší dobu, tak se nelekněte a dejte do toho co nejvíce lásky. :D 

2. Těsto zabalte do potravinové folie a dejte alespoň na 15 minut odpočinout do lednice.

3. Chladné těsto rozválejte na dobře pomoučněném válu asi na 4 mm placku a vykrajujte z něj kolečka. Ta dejte na pečícím papírem vyložený plech a pečte na 180°C, 9 minut.

4. Pomazánkové máslo utřete s cukrem a nanášejte na jednotlivá vychladlá kolečka. Každé kolečko vždy přimáčkněte druhým kolečkem. Nechte nejlépe přes noc uležet a pak už jen vychutnávejte.

 Více receptů zde :)

Žádné komentáře :

Okomentovat