sobota 15. srpna 2015

Domácí borůvkovo-mátová limonáda

Letošní horka jaksi ne a ne nabrat konce. A protože je třeba doplňovat mnoho a mnoho tekutin, přišla jsem na tuhle boží borůvkovo-mátovou limču. Sice, je to další borůvkový recept, ale snad mi to odpustíte. Navíc, jeto fakt mňamka. A opět úplně jednoduchá.


Tahle věcička je fakt skvělá. Ač jsem nikdy moc nechápala slovo "osvěžující" (ano, já vím, moc uvažuju, ale když to tak vemete, taková smetanová zmrzlina mi zase moc osvěžující nepřijde, ohlédnu-li se na fakt, že je z ní tak nějak těžko), tahle limonáda osvěžující fakt je. Je v ní cítit kyselost a trošku hořkost citronů, ovocná chuť borůvek a v závěru báječná svěžest máty. A pokud jste stejně jako já nadšencem a velkým fanouškem právě máty, budete za tuhle skvělou limču rádi dvojnásob. Já osobně jsem ve druhé dávce ještě zdvojnásobila množství máty, protože u já fakt můžu. :)

Tak a teď už s chutí do toho. 

Borůvkovo-mátová limonáda

nachystejte si:

5 citronů
100 ml vody
150 g borůvek (čerstvých nebo zmrzlých)
100 ml javorového sirupu (nebo 100 g cukru)
5 větviček máty
asi 1,5 l vody na dolití

1. Jeden citron pořádně omyjte a nakrájejte na látky. Vložte do kastrolu a zalijte šťávou z ostatních citronů. Přidejte 100 ml vody a sirup nebo cukr a přiveďte k varu. Ztlumte oheň a nechte asi 2 minuty vařit. Pak odstavte.

2. Z kastrolu odeberte plátky citronu. Do mixéru vložte borůvky a mátu a přelijte citronovým sirupem. Mixujte asi 2 minuty až dosáhnete husté směsi. Ochutnejte a v případě potřeby ještě doslaďte.

3. Borůvkovou směs vlijte do džbánku a zalijte bublinkovou vodou (nebo bezbublinkovou - prostě takovou, kterou máte rádi ;) ).

4. Podávejte ve sklenici naplněné ledem.


Více receptů zde :)

Žádné komentáře :

Okomentovat