středa 29. července 2015

Domácí nutella

Ach můj bože!!! Tohle mě naprosto dostalo. Už pěkně dlouho jsem se od nutelly držela zpátky. Docela dost mě totiž odrazovalo její složení - cukr, cukr, cukr a pak něco málo navíc. To já zrovna dvakrát nemusím. Ale přece jen je nutella natolik geniální pomazánkou, že její chuť nezapomenete. A má ji rád snad každý. Já osobně jsem ji vždycky milovala na palačinkách. No jooo, to byla slast. Ale, jak jsem již napsala, už pěkně dlouho jsem nutellu neměla.


Věděla jsem o jistém receptu, který byl z kondenzovaného mléka a nějakých dalších surovin a teoreticky mi přišel jako celkem dobrá náhrada, ale pak jsem začala hodně omezovat cukry, takže jsem se k téhle variantě nikdy neodvážila. Až jsem na YouTube objevila kanál The Happy Pear. Jsou to vlastně dva Irové vlastnící obchod se zdravou výživou, kteří sdílí prostřednictvím svých videí zdravé a plnohodnotné recepty. Co to znamená pro mě? - naprostou spokojenost.  Ano, ano, je to tak, mám radši zdravé alternativy jídla. Mnoho lidí se zdravým výživám vyhýbá obloukem, ale já bych v nich dokázala trávit hodiny a hodiny (jen je smutné, že se velmi často setkávám s dosti nepříjemnou obsluhou, ale to už je jiná stránka věci). Ne, že bych snad nakupovala jen ve zdravých výživách (mnoho zdravějších věcí se dá sehnat i v supermarketech, stačí jen trochu chtít a umět hledat). To bych jistě nepsala blog o pečení a sladkostech. Jenom se snažím převážně jíst s ohledem na své tělo a svůj budoucí život. 


A The Happy Pear jsou muži, kteří se věnují zdravém životnímu stylu. Vlastně si mě získali přesně tímhle receptem na domácí nutellu. Je z pouhopouhých 6 ingrediencí, které jsou navíc naprosto jednoduše sehnatelné. Příprava je taky super jednoduchá. Stačí opražit ořechy, rozmixovat je na máslovou hmotu a přidat zbytek surovin. A chuť? Geniální. Čekala jsem...vlastně ani nevím, co jsem čekala, ale tohle mé očekávání naplnilo a možná i předčilo. Je úplně krémová, ořechovo-čokoládová. Já osobně fakt cítím tu slavnou "nutellovou" příchuť. Určitě to zkuste. Pakliže byste snad byli skeptičtí, rozpulte si dávku, ale tak nějak tuším, že budete stejně jako já nadšeni. 

Domácí (zdravější) nutella

nachystejte si:

330 g lískových ořechů
2 lžíce oleje
2 lžíce medu
špetku soli
2 lžíce kakaa
1 lžičku vanilkového extraktu

1. Ořechy rozprostřete na pečícím papírem vyložený plech a opražte v troubě vyhřáté na 170°C asi 10 minut. Opražené ořechy vložte do mixéru nebo kuchyňského robotu a zalijte olejem. Mixujte přibližně 10 minut, dokud z ořechů nebude jemná roztíratelná hmota. (Nebude úplně jemná, ale malinkaté kousky ořechů nejsou vůbec na škodu)

2. Přendejte ořechové máslo do větší mísy a přidejte zbylé ingredience. Vše promíchejte, až vznikne jednolitá hmota. Dejte do uzavíratelné sklenice a vychutnávejte na všechny možné nutellové způsoby. Měla by ve sklenici vydržet až měsíc.


Seznam receptů: zde

1 komentář :

  1. Když jsem mixoval ořechy ve Vitamixu, tak se vždycky v podstatě uvařily, takže jsem postupným zkoušením během několika let jsem přešel na 2 složkovou variantu:
    1. 30 g hořká čokoláda
    2. 300 g lískoořechové nebo mandlové máslo
    Rozpustím čokoládu ve vodní lázni, smýchám s ořechovým máslem, a hotovo. Jednoduchá dokonalost.
    Dalším experimantům se samozřejmě meze nekladou, ale po delším experimentování jsem zjistil, že takhle jednoduché je to nejlepší.

    OdpovědětVymazat