čtvrtek 11. června 2015

Klasické anglické scones

Sotva jsem dopsala předešlý článek, napadlo mě to. Asi jsem se potřebovala vypovídat ze své krize fantazie a inspirace, aby mě něco znovu napadlo. Takže jsem zpět a doufám, že už mi to vydrží. Vlastně mě toho napadlo více. Tomuhle říkám - ironie osudu.


 Na tohle tradiční anglické pečivo už jsem se vlastně chystala docela hodně dlouho. Myslím, že jako správný anglofil, jsem se do scones někdy pustit musela. Pokud Vám název scones nic neříká, nezoufejte. Předpokládám, že nejste jediní. Já jsem se o nich taky dozvěděla teprve asi před půl rokem, když jsem začala ujíždět na Jemmě. Takže abyste nebyli o nic ochuzeni, v krátkosti Vám tyhle malé pečené bulky představím.

Servírovací typ :)

Scones jsou klasické anglické bulky, které se nejčastěji podávají s clotted cream, což je vlastně taková hodně hodně tučná smetana, a marmeládou. Mají hutnou konzistenci a lehounce nasládlou chuť. Při servírování se jednotlivé bochánky rozkrojí a pomažou podle chuti. Já osobně jsem očekávala, že to bude vyloženě sladké pečivo, ale není tomu tak. Vzhledem k tomu, že do těsta se přidávají pouhopouhé 2 lžíce cukru, ve výsledku jsou scones opravdu jen lehce nasládlé, což ale není na škodu. Pro mou rodinu, tedy alespoň tu část, která se ke konzumaci dostala, to bylo spíše výhodou. Já jsem si je namazala máslem nebo arašídovým máslem a meruňkovou marmeládičkou, ale takový můj tatínek si je přikusoval ke slané vaječné omeletě. Jsou to prostě takové mini houstičky, které můžete vychutnávat na mnoho způsobů. Prostě paráda! :)

Scones

nachystejte si:
500 g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
2 lžíce krystalového cukru
1 lžička soli
110 g studeného másla
330 ml mléka
1 vejce

1. Do mixéru vložte mouku, prášek do pečiva, cukr a na kostky nakrájené chladné máslo. Zapněte mixér a asi 1 minutu mixujte dokud nevznikne hmota takové drobenkové struktury.

2. Přesypte do velké mísy a urostřed vytvořte důlek. Do důlku vlijte mléko a postupně (já jsem použila vidličku) zamíchávejte do moučné směsi. Až bude vše spojené, vysypte na pracovní plochu a lehce vyhnětejte těsto. Mělo by být takové lepivé a docela nehezké.

3. Pracovní plochu posypte moukou a na ní vyválejte těsto na placku asi 3 cm vysokou. Pomocí kulatého vykrajovátka vykrojte budoucí scones a dejte je na plech vyložený pečícím papírem.

4. V hrníčku vyšlehejte vajíčko  a potřete jím bochánky. Pečte asi na 170°C, 20 minut nebo až budou krásně zlatavé na povrchu.

Seznam receptů: zde
Před pečením

Po pečení


Žádné komentáře :

Okomentovat