úterý 2. června 2015

Jahodovo-karamelové minicheescaky

Možná už jsem to zmiňovala, teď si nejsem jistá, ale cheescake jako takový mi nikdy nijak k srdci nepřirostl. Vím, vím, jsem asi jediná výjimka na světě, ale chápejte, byla to jedna z věcí, která se mi nikdy nepovedla tak, jak bych si představovala. A tak jsem na cheescake zanevřela. Ale nebyla bych to já, kdybych se o něj nepokoušela znovu a znovu. (Ona filosofie, že když to zvládnou ostatní, musím i já, občas není k zahození ;) )

Tentokrát jsem začala opravdu opatrně, vykašlala se na mascarpone a koupila klasickou lučinu (ano, malým impulsem byla jejich nová reklama) a dala se do drcení sušenek. Drcení sušenek vlastně vždycky byla ta nejzábavnější část. Můžete si na ní beztrestně vybít vztek a nebo jen pozůstatky energie, v tom horším případě. Toto jistě platí jen v případě, že ty nebohé sušenky drtíte stejně jako já ručně (já používám dřevěný váleček). Používáte-li robot přicházíte o značnou dávku zábavy. :D


Další pro mě novinkou byla, jak již název napovídá, velikost cheescaků. Netvořila jsem jeden velký, ale malinké ve formičkách na muffiny. A myslím si, že i tento malý detail dokáže mnohé změnit. Nemusíte celý dort krájet na menší kousky a komplikovaně tak, aby se Vám pak jednotlivé kousky nerozpadly je vytahovat, což se stejně nepovede a minimálně první kousek se vždycky rozpadne na mnoho menších. Ale to už je hold osud velkých cheescaků.

Jahodovo-karamelové minicheescaky

nachystejte si:

150 gramů karamelových sušenek (Lotus)
50 gramů másla
1 vejce
200 gramů krémového sýra (Lučina, Philadelphia,...)
3 lžíce krystalového cukru
120 gramů jahod

1. Do rozdrcených sušenek přidejte máslo a žloutek a promíchejte (nejlepším nástrojem budou opět Vaše ruce). Vzniklou hmotu udusejte do košíčků na muffiny. Zapečte na 150°C asi 15 minut. Nechte vychladnout.

2. Z bílku a cukru vyšlehejte hutný sníh. Lučinu lehce utřete, aby se s ní lépe pracovalo a opatrně do ní vmíchejte sníh. 

3.Umyté jahody rozkrojte na menší kousky a vložte na sušenky. Následně navrstvěte lučinový krém a pečte na 130°C asi 20 minut.




Seznam receptů: zde


Žádné komentáře :

Okomentovat