středa 25. března 2015

Apple cider cupcakes

Už dlouho jsem o nich uvažovala. Přece jen, použít na cupcaky něco takového jako je cider, není úplně běžné. Alespoň já se s takovými recepty moc často nesetkávám. No a pak jsem jednou na takový mile vyhlížející cider narazila a to mě přesvědčilo, že bych se do nich měla pustit.


Upřímně, na chuti to moc nepoznáte (nebo alespoň s "mým" ciderem to moc poznat nešlo), ale musím říct, že přece jen byly něčím jiné. Byly takové vláčnější a trochu nadýchanější. Těžko se to popisuje. Prostě je musíte taky zkusit, abyste pochopili. :)


Na závěr vysvětlení, proč jsem tyhle cupcaky jen prachsprostě hodila do čokoládové lázně a posypala kokosem, což se vlastně nakonec vyjevilo jako ne až tak špatný nápad. Původně to měly být klasické krémové dortíky, ale můj "báječný" tvarohový krém jaksi nesouhlasil s mým nápadem a nahodil takovou hodně hodně hodně řídkou konzistenci, čímž se stal nepoužitelným. Dokonce jsem zkusila ztužovač a želatinu. Nic nepomohlo. No a tak jsem si začala lámat hlavu s tím, jak je dokončit. Nechat je jen tak se mi nechtělo, přece jen na vršek cupcaků něco patří. A protože už se mi opravdu nechtělo dělat nový krém, tak jsem se rozhodla pro čokoládu. Kokos už byl jen třešnička na závěr.

Apple cider cupcakes


Nachystejte si:
2 hrnky hladké mouky
1 hrnek polohrubé mouky
1 1/2 hrnku hnědého cukru
2 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
4 vejce
1 hrnek jablečného cideru
225 g másla

1. V míse smíchejte obě mouky, prášek do pečiva a sůl.

2. Do jiné mísy (tentokrát na šlehání) dejte máslo s cukrem a vyšlehejte do hladkého krému. Bude to trvat asi 1 - 2 minuty. Přidejte postupně vejce a vanilkový extrakt a vždy pořádně prošlehejte.

3. Do máslové hmoty přidávejte po částech střídavě mouku a cider. Pořádně promíchejte až vznikne krásně hladké těsto. Těsto rozdělte do košíčků (já jsem do každého dala 2 lžíce a vyšly moc hezky).

4. Pečte na 170°C asi 25 minut. Až budou připraveny na vyndání z trouby, budou mít hezky zlatavou barvu a těsto se nebude lepit na dřevěnou špejli. Nechte je řádně vychladnout a pak ozdobte podle své největší fantazie. Jak jsem již psala výše, já jsem je polila rozpuštěnou čokoládou a posypala vrstvou kokosu.

Po upečení

Seznam receptů: zde




Žádné komentáře :

Okomentovat